کاشت ابرو چیست؟

بسیاری از خانم ها فکر می کنند که خالکوبی بهترین راه برای پرکردن و فرم دادن به ابروهایشان است. این مشکل معمولاً ناشی از عدم آگاهی از هر روش زیبایی و مزایا و معایب آن است.


باید بدانید که این دو روش موقتی هستند و ظاهری طبیعی به ابروها نمی دهند. رنگ تاتو و هش شیمیایی است و با موهای طبیعی ابرو متفاوت است. علاوه بر این، پس از مدت کوتاهی باید تمدید شود. با هر بهبودی باید درد و زخم های ناشی از آن را تحمل کنید و در نهایت به نتیجه دلخواه نخواهید رسید.


بر خلاف این روش ها، کاشت ابرو یکی از روش هایی است که زیبایی دائمی به شما می دهد. در روش کاشت ابرو، موهای اطراف پوست سر یا گوش برداشته شده و به ناحیه ابرو پیوند زده می شود. بنابراین نتیجه ای کاملا طبیعی خواهند داشت.


روش های مختلف کاشت ابرو مشابه روش های کاشت مو بوده و می توان آن را نوعی کاشت مو در ناحیه ابرو دانست. در این فرآیند اندام های کوچکی که مواد لازم برای رشد مو را تولید می کنند همراه با مو منتقل می شوند. این تضمین می کند که نتایج کاشت ابرو برای همیشه باقی بماند و حتی از روز اول به شما ابروهایی طبیعی تر بدهد. موهای کاشته شده کاملاً شبیه موهای طبیعی به نظر می رسند و رشد می کنند. بنابراین،


پس از استفاده باید ابروهای خود را کوتاه کرده و پایین بیاورید.


کاشت برو


چرا ابروها می ریزند؟


یافتن علت ریزش ابرو یکی از مهمترین مراحل در انتخاب روش مناسب کاشت ابرو است. قبل از کاشت ابرو، باید علت وضعیت آنها را درمان کرد. به یاد داشته باشید که موهایی که در فرآیند کاشت ابرو استفاده می شود، موهای بسیار طبیعی است و رشد گیاه هیچ تفاوتی با موهای طبیعی ندارد.


بنابراین ریزش مو به هر دلیلی می تواند موهای کاشته شده را نیز تحت تاثیر قرار دهد. برخی از این علل، مانند علل ارثی، قابل درمان نیستند; اما شاید بتوان آنها را با روش هایی کنترل کرد. کمبود یا نداشتن ابرو می تواند به دلایل زیادی باشد. بعضی از آنها ... هستند:


بیماری تیرویید،


پیری انسان


بیماری عمومی یا سیستمیک،


آلوپسی هنگ،


سوختن


تاتو و ابرو


عفونت،


حذف بیش از حد موهای زائد و برداشتن ابروها،


اختلال رشد مادرزادی ابرو


افرادی که استعداد ژنتیکی برای از دست دادن ابرو یا نازک شدن دارند.


در هر صورت دلیل پشت و افتادگی ابروهای شما یکی از موارد ذکر شده است، بهترین راه برای داشتن ابروهای پرپشت کاشت ابرو است. روش هایی مانند خالکوبی، سایه زدن، استفاده از مداد ابرو و سایر روش های مشابه می توانند ظاهر ابروهای شما را تا حدودی بهبود بخشند، اما نمی توانند ابروهای پرپشت و طبیعی ایجاد کنند.


 


 


بهترین کاندید کاشت ابرو


معمولا افرادی به‌طور مادر زادی ابروهای نازک یا کم‌پشتی دارند یا به دلایل مختلف ابروهای آن‌ها شروع به ریختن کرده است، بهترین کاندید برای کاشت ابرو هستند. همچنین بعضی افراد ممکن است ابروهایی بی‌حالت داشته باشند یا فرم ابروهای آن‌ها قرینه نباشد، با استفاده از کاشت ابرو می‌توانند این مشکلات را برطرف کرده و به ابروها فرمی قرینه و زیبا بخشید.


 


کاشت ابرو برای افرادی که به دلایل ارثی یا بیماری‌های مربوط به موها نظیر آلوپسی آره‌تا، آلوپسی توتالیس یا یونیورسالیس دچار ریزش ابرو شده‌اند، گزینه مناسبی برای کاشت ابرو نیستند. در مورد بیماری‌های دیگر نیز تا زمانی که بیماری کنترل نشده یا از بین نرود، نمی‌توان از کاشت ابرو برای فرم دهی به ابروها استفاده کرد.


 


علاوه بر این افرادی که به دلایل مختلف نظیر سوختگی یا شکستگی همه یا بخشی از ابروی خود را به‌طور کامل از دست داده‌اند، می‌توانند ابروهای خود را مثل روز اول کنند.


 


افرادی که شرایط زیر در موردشان صدق می‌کند، کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو هستند:


 


اگر به صورت مادرزادی و ژنتیکی ابروهای نازک یا کم‌پشتی دارید یا به طور کلی موهای ابرو در شما رشد نکرده‌اند.


اگر از شکل، حالت یا فرم ابروهای خود رضایت ندارید.


اگر به علت آسیب، سوختگی، بخیه، جراحی، شکستگی و … همه یا قسمتی از ابروی شما از دست رفته است یا می‌خواهید جای زخم یا بخیه‌ای در آن ناحیه را بپوشانید.


اگر به علت یک بیماری زمینه‌ای (مانند اختلالات غده‌ی تیروئید) یا بیماری‌های پوستی، ابروهای شما دچار ریزش شده‌اند؛ بعد از درمان یا کنترل بیماری می‌توانید برای کاشت ابرو اقدام کنید.


خانم‌هایی که به دلیل برداشتن بیش از حد ابروها، دچار نازکی یا کم‌پشت شدن ابرو شده‌اند.


خانم‌هایی که ابروهای خود را تاتو کرده یا هاشور زده‌اند و می‌خواهند ظاهر ابروها طبیعی‌تر به نظر برسد.


منبع : کلینیک نوین ایرانا

منبع خبر :