زمان بهبودی بعد از درمان ایمپلنت دندان

مشاوره، عمل جراحی، بهبود و اتصالات تاج چهار مرحله کلیدی مهم برای داشتن لبخند رویایی شما هستند و بر مدت زمانی که درمان ایمپلنت دندان شما طول می‌کشد تأثیر می‌گذارد.


اگرچه ایمپلنت‌های دندانی گزینه‌ای بسیار رایج برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته هستند که نتایج عالی و طولانی‌مدت ارائه می‌دهند، درمان می‌تواند بین ۳ تا ۱۵ ماه طول بکشد که تمام مراحل ذکر شده در بالا را ممکن می‌سازد.


تاج دندان خودتان را در همان جلسه‌ای که کاشت ریشه تیتانیوم انجام دادید، نصب نخواهید کرد. ابتدا باید یکپارچگی استخوانی اتفاق بیفتد، که عبارت است از فرآیند جوش خوردن استخوان فک با ریشه تیتانیوم است. دلیل اینکه تیتانیوم ماده ترجیحی برای ریشه‌های مصنوعی است به دلیل خواص طبیعی آن است که میزان موفقیت بالایی در پیوند استخوانی ارائه می‌دهد.


فرآیند استئواینتگراسیون اولین بار در سال ۱۹۵۲ کشف شد، زمانی که یک جراح ارتوپد قادر به برداشتن سیلندر تیتانیومی که در استخوان فمور خرگوش قرار داده شده بود، نبود. کشف شد که استخوان به قدری با سیلندر تیتانیوم ترکیب شده است که جایگزینی محکم برای از دست دادن استخوان است. مطالعات بیشتری انجام شد و در سال ۱۹۶۵ اولین ایمپلنت دندان تیتانیوم در یک انسان داوطلب زنده قرار داده شد.



برای هر بیماری که تحت درمان ایمپلنت دندان قرار می‌گیرد، روند و زمان‌بندی بهبودی متفاوت است.


به طور معمول، یک ایمپلنت تک دندان ۶ تا ۱۲ هفته طول می‌کشد تا به طور کامل بهبود یابد. در این مدت، ریشه دندان مصنوعی جدید شما با استخوان فک شما ترکیب شده و قوی‌تر می‌شود. در نهایت، آنقدر قوی خواهد بود که یک پایه محکم برای نصب یک دندان مصنوعی فراهم کند.


ما می‌دانیم که برخی از افراد ممکن است در مورد ظاهر شدن شکاف یا اباتمنت احساس هراس داشته باشند. اما دندانپزشک‌تان اطمینان حاصل خواهد کرد که همه بیماران ایمپلنت در طول فرآیند بهبودی، مشکلی در لبخند شان نداشته باشند.


بنابراین، در حالی که منتظر می‌مانید تا ریشه‌ی جدید تیتانیوم‌تان با استخوان فک‌تان ترکیب شود، یک راه‌حل موقت برای جایگزینی دندان از دست رفته‌تان در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما باید بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید و از جایگزینی موقت دندان‌تان مراقبت کنید و مطمئن شوید که ناحیه را تمیز نگه می‌دارید و از هرگونه عفونتی که می‌تواند مانع پیشرفت درمان شما شود جلوگیری کنید.


اتصالات تاج


هنگامی که فرآیند استئواینتگراسیون کامل شد و دندانپزشک شما با موفقیت لثه‌های شما را به درستی ترمیم کرد، دندان جدید شما ساخته و نصب می‌شود.


با استفاده از تکنولوژی روز و با کمک آزمایشگاه، یک قالب سفارشی برای دهان شما ساخته می‌شود. این قالب به تکنسین‌های دندانپزشکی اجازه می‌دهد تا دندان مصنوعی درست کنند که کاملاً متناسب با شکل و اندازه دندان‌های طبیعی شما باشد. این روکش سفارشی به گونه‌ای ایجاد می‌شود که به راحتی و بدون درز در شکاف دندان از دست رفته جای بگیرد، رنگ آن را با دندان‌های طبیعی شما تطبیق دهد و به ایجاد لبخندی زیبا کمک کند.


هنگامی که روکش سفارشی جدیدتان را نصب کردید، پزشک دندانپزشک‌تان در مورد نحوه مراقبت صحیح از جایگزینی دندان جدیدتان با شما صحبت خواهد کرد. مهم است که به طور منظم در معاینات و قرار ملاقات‌های متخصص بهداشت شرکت کنید تا به مراقبت از ایمپلنت جدید کمک کنید، همانطور که برای دندان‌های طبیعی خود انجام می‌دهید.

منبع خبر :